Menu
RSS

Биз социалдык тармактардабыз:

TwitterFacebookYoutubeInstagramTelegram

COVID-19дан кийин кантип тамактануу керек?

  • жолу 51 кароо

Реабилитация мезгилинде туура тамактануу боюнча жалпы сунуштар

Жакшыраак тамактануу жана азык-түлүк коопсуздугу үчүн жарандык альянс COVID-19дан аман калгандар үчүн ден-соолукка пайдалуу тамактануу боюнча көрсөтмөлөрдү даярдады.

COVID-19 оорусунан кийин калыбына келтирүү мезгилинде туура тамактануу принциптерин кармануу керек, атап айтканда:

Бышырууда , бууга бышыруунун жана кайнатуунун жумшак ыкмаларын колдонуңуз.

Күнүнө 5 маал тамактаныңыз: кадимки режимде жана көлөмдө 3 маал (эртең мененки, түшкү жана кечки тамак) жана 2 закуска: түшкү жана түштөн кийинки чай. Жеңил тамак катары жашылча-жемиштерди, айран, биолакт, быштак колдонгон оң. Акыркы тамак уктаардан 2 саат мурун .

Оорудан кийин табити начар болуп калса, кичине бөлүп-бөлүп ичүү сунушталат, сүйүктүү тамагыңызга артыкчылык берилиши керек.

COVID-19дан кийинки калыбына келтирүү мезгилинде, болжол менен 2 жуманын ичинде, күнүмдүк тамак-аш көлөмүн толук жашарганча 1 порцияга көбөйтө аласыз.

Суюктукту жетиштүү өлчөмдө ичүү керек, болжол менен эсептегенде, бир килограмм салмакка 30 мл. Мисалы, дене салмагы болжол менен 70 кг болсо, анда 70 х 30 мл = 2100 мл суюктук. Бул суюктукка ар кандай тамактан табылган суюктук кирет. Мисалы, шорпо, шорпо, сүт, айран.

Чаңкооңузду кандыруу үчүн улуттук суусундуктарды колдонуу абдан пайдалуу: күчтүү бозо эмес (алкоголдун массалык үлүшү 2,5 - 4,5% чейин), самал же бир күндүк кымыз (алкоголдун массалык үлүшү 2,5% га чейин), чалап. Максым менен чалаптын туздуу болбошун текшерүү өтө маанилүү.

Күнүнө болжол менен бир чай кашык (5 граммдан аз) йоддолгон туз керектейт. Бул күнүнө кабыл алынган бардык тамактардагы жана суусундуктардагы туздун жалпы көлөмү.

Чай  тамак ичкенден кийин 1,5-2 сааттан эрте ичиш керек, анткени чай темирдин тамактан сиңишине тоскоол болот.
Өтө майлуу жана таттуу тамактарды, өнөр жайлык жактан иштетилген тамак-аш азыктарын: ар кандай консерваланган азыктар, колбасалар, колбасалар, краб таяктары, чипсы, суусундуктар, ширелер, печенье, кыямдар жана башка кондитердик азыктарды кескин түрдө чектеңиз же мүмкүн болсо, курамында туз, зыяндуу майлар жана консерванттар бар ден-соолугуңузга зыяндуу. Бул азыктарга кирген транс майлар ден-соолукка, айрыкча жүрөк жана кан тамырларга өтө зыян.

Эттерди, балыктарды, үй канаттууларын, буурчак өсүмдүктөрүн (буурчак, жасмык, маш, буурчак, буурчак), жаңгактарды жегиле.

Күнүнө жок дегенде 400 г жашылча-жемиштерди көбүрөөк жегиле. Күн сайын кеминде үч башка түстөгү жашылча-жемиштерди жегенге аракет кылыңыз, мисалы: жашыл (укроп), кызыл (помидор) жана ак (капуста), ал эми эртеси: күлгүн (баклажан), жашыл (петрушка) жана апельсин (сабиз) ) жана башка. Жашылча-жемиштердин пайдалуу касиеттери "мөмө-жемиш асан-үсөн дөңгөлөгүндө" көрсөтүлгөн.

Иммундук системаны чыңдоо үчүн козу, борсук, ит, чочко эти жана башка майлардын түрлөрүн колдонуунун илимий негизи жок. Андан тышкары, ашыкча май боордун клеткаларында топтолуп, боордун майлуу оорулары, тырыктар, жада калса боор рагы сыяктуу олуттуу ооруларга алып келиши мүмкүн.

Жакшы тамактануу үчүн жарандык альянс
жана азык-түлүк коопсуздугу
сүрөт www

Бизди Телеграм каналыбыздан окуңуз
Ой-пикир кошуңуз


Наверх